Kell

Saturday, July 14, 2018


Vahelduseks ei räägi tööst (mitte, et ma siin viimasel ajal üldse millestki eriti oleks rääkinud, aga olla peale)
Täna hoidsin sellist looma http://www.airport-data.com/aircraft/G-DFEB.html , mis minu ja langevarjuga kokku umbes 350 kg kaalub, 5 tundi järjest õhus. Lisaks lihtsalt õhus püsimisele suurendasin ka kõrgust 1 km võrra. Mõlemad need arvud (5 h ja 1 km) peavad veel ametlikult kinnitust saama, on väike oht, et tulin natuke enne 5 h alla ja päris 1 km kõrgust ei suurendanud. Ah, et miks selline täpsus oluline?
Ma olen hetkel oma lennukarjääriga nii kaugel, et peaaegu on esimene ametlik litsents (siin riigis kutsutakse seda pronksiks, ja selle peaks ka Euroopa litsentsiks saama ümber vormistada) peaaegu käes. Veel on vaja teha 2 osa teooriaeksamist - ühe (lennundusseadusandlus) kukkusin läbi ja teist (navigatsioon) ei saanud teha, kuna mul polnud kaarti tol hetkel kaasas. Ega ma ehk toda ühte osa poleks läbi kukkunudki, kui poleks ette valmistamata eksamile läinud. Lihtsalt mõned kuud tagasi ühel kenal päeval hakkas ootamatult vihma sadama ja peainstruktorilt küsides, et mida see kirjalik eksam endast kujutab, sattusin hoopis endalegi ootamatult eksamit teha proovima. Olles oma elus nii mõnegi eksami teinud, mulle tegelikult ei meeldi toorelt peale lennata. Aga nii läks. Eks siis teen need kaks osa millaski kui siin ükskord see kuumalaine otsa saab ja lendamiseks sobimatut ilma taas tekib.
Aga tagasi tänasesse päeva. Need 5h ja 1km tõus on järgmise taseme (hõbe) osad. Järgmist taset vist mul otseselt Euroopa lubadega seoses vaja ei ole, aga noh, võib ju teha, kui korrast võimalus on ja ilm kah na ilus. Mis ma ikka niisama seal taevas ringi uitan, ikka võib midagi asjalikku kah teha. Hõbedal on kokku kolm osa - lisaks nendele kahele, mis loodetavasti nüüd juba tehtud, tuleb veel lennata üks 50 km lend punktist A punkti B. Aga seda meiesuguseid algajaid enne tegema ei lasta, kui suurem osa piirkonna põldudest on viljast vabastatud. Et noh, kui peaks õhk otsa saama ja ei õnnestu enam taevas püsida kuid koju kah enam ei jõua, siis oleks vähemalt kuhu maanduda. Kõrrepõldu (olgu siis vili või hein) saab maanduda küll ja ise jääb suure tõenäosusega üsna terveks, aga lennuk seevastu saab pigem mõõdukalt kannatada. Nii et ehk õnnestub sel hooajla veel hõbe kah ära teha :)

Ja lisatud pildil on näha mu mõtetu tiirutamine nii kaardil kui ka kõrguse ja kiiruse graafikud.
Vot nii läks see kaunis laupäev õhtusse.
T:Joff

No comments:

Post a Comment